Εκείνοι που χρησιμοποίησαν πρώτοι χαρτονομίσματα ήταν οι Κινέζοι, κατά την Δυναστεία των Τανγκ (618-907 μ.Χ.). Χρειάστηκε να περάσουν τουλάχιστον 500 χρόνια πριν τα υιοθετήσει η Ευρώπη και είναι αλήθεια πως μέχρι να φθάσουν στον υπόλοιπο κόσμο η Κίνα ήδη αντιμετώπιζε οικονομική κρίση (μεγάλη παραγωγή χαρτονομισμάτων ώσπου «βούλιαξε» η αξία τους). Αλήθεια, σας θυμίζει κάτι;
Εν πάση περιπτώσει, τα χαρτονομίσματα των οποίων η αρχική χρήση δεν ήταν ίδια με εκείνη των μεταλλικών νομισμάτων, αποτελούσαν «υποσχετικές». Δηλαδή, ήταν ένα κείμενο που το συνέτασσε ο εκδότης και υποσχόταν την καταβολή του αναγραφόμενου ποσού στο πρόσωπο με το οποίο έκανε την συναλλαγή.
Με την εξέλιξη της διαδικασίας αυτής έπαψαν να αναγράφονται τα στοιχεία του δικαιούχου στο κείμενο και στο τέλος δικαιούχος ήταν οποιοδήποτε είχε στα χέρια του το συγκεκριμένο χαρτί με το κείμενο. Η ανάγκη για ασφάλεια και την αποφυγή παραχάραξης ήταν εκείνη που οδήγησε τους εκδότες των χαρτονομισμάτων στην χρήση συμβόλων, ειδικών μελανιών, χαρτιών κλπ.
Αλλά τα επιλεγμένα κατά καιρούς σχέδια και σύμβολα, φανερά ή μη, έχουν μια τεράστια ιστορία από πίσω τους. Τόνοι μελανιού έχουν χυθεί για το αμερικανικό δολάριο και τους συμβολισμούς του αλλά πόσοι άραγε γνωρίζουν, εκτός από τους παθιασμένους συλλέκτες, ότι υπήρχαν χαρτονομίσματα που πάνω τους ήταν κρυμμένη η λέξη «σεξ», χαρτονομίσματα με λάθος υπογραφές που αργότερα αποσύρθηκαν, χαρτονομίσματα με κρυφά σχέδια της κεφαλής του Διαβόλου ή πεντάλφες, τον αριθμό 666 και το σύμβολο της πυρηνικής ενέργειας;
Ο Ινδός Ρετζάν Ράτζακ ερευνητής και ακαδημαϊκός, ο οποίος διευθύνει μια επιτυχημένη κατασκευαστική εταιρεία στο Μπανγκαλόρ και παράλληλα είναι πρόεδρος της Διεθνούς Κοινωνίας Τραπεζογραμματίων -πρόκειται για μη κερδοσκοπικό εκπαιδευτικό οργανισμό με περισσότερα από 2.000 μέλη σε περισσότερες από 90 χώρες – τονίζει ότι εκτός από την παλαιότητα, την καλή κατάσταση και την περιορισμένη κυκλοφορία ενός χαρτονομίσματος, η παραξενιά του παίζει πολύ σημαντικό ρόλο για τους συλλέκτες. Με άλλα λόγια, τα σύμβολά του.
Το χαρτονόμισμα των 50 ρουπιών των Σεϊχελών, που είχε κρυφά γραμμένη την λέξη «σεξ» στους φοίνικες που εμφανίζονταν στην πάνω δεξιά γωνία του, είναι μια τέτοια περίπτωση. Στην αρχή πίστευαν ότι επρόκειτο για εκτυπωτικό λάθος. Όμως, άλλο ένα χαρτονόμισμα -των 10 ρουπιών αυτό- που εκδόθηκε την ίδια χρονιά στην Σεϊχέλες, βρέθηκε πως είχε κρυμμένη λέξη πάνω στο σχέδιό του.
Επρόκειτο για την λέξη «κάθαρμα» (Scum) και ήταν κάτω από το πτερύγιο μιας θαλάσσιας χελώνας. Σύμφωνα με φήμες που κυκλοφορούν και με λίγες αποδείξεις να τις στηρίζουν, κάποιος που υποστήριζε την ανεξαρτησία των Σεϋχελλών από την Βρετανία φαίνεται πως επέμεινε στο να μπουν αυτές οι κρυφές λέξεις με σκοπό να έρθει σε δύσκολη θέση το στέμμα. Και τα δύο χαρτονομίσματα αποσύρθηκαν το 1976.
Η κεφαλή του Διαβόλου
Ιδιαίτερη ιστορία έχει και το καναδέζικο χαρτονόμισμα των δύο δολαρίων. Μία από τις εκδόσεις του είχε πάνω της υπογραφή του λάθους αξιωματούχου. «Κατά την διάρκεια της διαδικασίας εκτύπωσης κάποια φύλλα χαρτιού με την υπογραφή του λάθους αξιωματούχου μπήκαν μέσα και πήραν σειριακό αριθμό» αναφέρει Καναδός συλλέκτης σε σχετικό άρθρο του BBC, εξηγώντας γιατί έχει μεγάλη αξία το συγκεκριμένο χαρτονόμισμα, το οποίο σημειώνεται πως πωλήθηκε σε δημοπρασία έναντι 9.333 δολαρίων.
Όμως, εκείνο για το οποίο έγινε μεγάλη φασαρία όταν εκδόθηκε το 1954, ήταν το χαρτονόμισμα των 2 δολαρίων με το πορτραίτο της Βασίλισσας Ελισάβετ.Ένας προσεκτικός παρατηρητής μπορούσε να δει πάνω στα μαλλιά της Ελισάβετ να σχηματίζεται η κεφαλή ενός χαμογελαστού Διαβόλου. Το συγκεκριμένο χαρτονόμισμα τυπώθηκε για μόλις ενάμιση χρόνο και λέγεται πως δόθηκε εντολή στους καλλιτέχνες του πορτραίτου της Ελισάβετ να κάνουν δυσδιάκριτη την εικόνα του Διαβόλου τα μαλλιά της όταν επανεκδόθηκε το 1957.
Σχέδιο ταινίας τρόμου, αρκετά δυσδιάκριτο φυσικά, έχει και το χαρτονόμισμα των 10.000 μάρκων που είχε εκδοθεί στην Γερμανία μετά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο και συγκεκριμένα το 1922.
Το χαρτονόμισμα είχε πάνω του το «Πορτραίτο ενός Νεαρού Άνδρα» του διάσημου Γερμανού ζωγράφου και θεωρητικού της γερμανικής αναγέννησης, Άλμπρεχτ Ντύρερ. Ένας άγνωστος, ωστόσο, χαράκτης σχεδίασε την εικόνα ενός βαμπίρ με κουκούλα πίσω από τον αριστερό ώμο του άνδρα έτοιμο να του πιει το αίμα, θέλοντας ίσως να κάνει έτσι μια πολιτική δήλωση. Ακόμα και όταν αυτό ανακαλύφθηκε το χαρτονόμισμα, δεν βγήκε από την κυκλοφορία.
Δολάριο και Ιλλουμινάτι
Κατά τον ερευνητή αρθρογράφο και έμπειρο συλλέκτη νομισμάτων Χρήστο Κασταμονίτη που είναι γνώστης των μυστικιστικών συμβόλων, τα σύμβολα που χαράζονται πάνω στα νομίσματα είναι πολύ σημαντικά. Ανέκαθεν ήταν. Όσον αφορά δε, το αμερικανικό χαρτονόμισμα του ενός δολαρίου, είναι γεμάτο από σύμβολα, κυρίως μασονικά. Σε συνέντευξη που είχε δώσει στον Μηνά Παπαγεωργίου για το περιοδικό «Φαινόμενα», τόνιζε πως ο αριθμός 13 είναι κυρίαρχος σε αυτό το χαρτονόμισμα.
«Παρατηρούμε μια λατινική έκφραση, το «E PLURIBUS UNUM», που σημαίνει «Ένας από Πολλούς» και αποτελείται από 13 γράμματα. Ακριβώς από κάτω βλέπουμε 13 αστέρια για τις 13 αρχικές αποικίες και πιο κάτω ο «αητός» κρατά 13 βέλη και ένα φυτό με 13 φύλλα και 13 κεράσια. Το 13 είναι σημαντικός αριθμός για τους Ιλλουμινάτι. Και ερχόμαστε στο πιο σημαντικό για μένα σύμβολο.
Αυτό που υπάρχει στο δολάριο δεν είναι αητός. Στην πραγματικότητα πρόκειται για το μυθικό πτηνό Φοίνικα που έχει πολύ μεγάλο μυστικιστικό συμβολισμό και κατέχει σημαντική θέση στον Τεκτονισμό και στα δρώμενα των μυστικιστικών εταιρειών. Τέλος, υπάρχουν πολλές εκτυπώσεις σε πολύ μικρή κλίμακα με στοιχεία που διακρίνονται με δυσκολία, στις οποίες υπάρχουν μασονικά σύμβολα όπως οι τρεις μικρές πυραμίδες κ.α.».
Βέβαια, δεν είναι όλα τα σύμβολα κρυφά. Για παράδειγμα, προκαλεί εντύπωση η ύπαρξη του αριθμού 666 ως αρχικού κωδικού στα χαρτονομίσματα του Ισραήλ. Αυτός ο αριθμός υπήρχε, αλλά όχι φανερά, και στο ελληνικό πεντοχίλιαρο με τον Κολοκοτρώνη. Επιτυγχάνονταν με τα τρία μηδενικά κολλημένα ώστε να δημιουργείται ένα 666 στο κέντρο.
Ελληνικά χαρτονομίσματα
Στο χαρτονόμισμα των 500 δραχμών με τον Καποδίστρια, στην άνω δεξιά γωνία σχηματίζεται μια πεντάλφα ενώ κάτω δεξιά υπήρχε ένα κτίριο χωρίς να αναγράφεται η ταυτότητά του. «Πρόκειται για το θέατρο της Κέρκυρας που καταστράφηκε κατά την διάρκεια του Β’ παγκοσμίου Πολέμου και αποτέλεσε το πρώτο σημείο συνάντησης της στοάς «Ανατολή», της πρώτης μασονικής στοάς της Ελλάδας.
Εντύπωση προκαλούσε και το κεντρικό σημείο του χαρτονομίσματος, όπου υπήρχε μια μασονική χειραψία δυο χεριών που περιβάλλονται από ένα ουροβορο όφι – χαρακτηριστικό μασονικό σύμβολο – και όλα αυτά πάνω από ένα βιβλίο όπου πολλοί μελετητές υποστηρίζουν ότι πρόκειται για την «Σολομωνική» υποστηρίζει ο Χρήστος Κασταμονίτης.
Όσο για το ιερό μυθικό πουλί, τον Φοίνικα, που συμβολίζει την αναγέννηση, ήταν επίσης αγαπημένο θέμα για τα ελληνικά χαρτονομίσματα. Χρησιμοποιήθηκε με το τέλος της γερμανικής κατοχής αλλά και από το Απριλιανό καθεστώς. Αναμφισβήτητα, τα σύμβολα των χαρτονομισμάτων και πολύ περισσότερο τα κρυφά, προσφέρονται για ιστορίες και θεωρίες συνομωσίας. Και όσο επίσημες εξηγήσεις δεν υπάρχουν γι’ αυτά, τόσο η κουβέντα και το ερώτημα «σύμπτωση ή σκοπιμότητα;» θα συνεχίζεται.
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΣΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ NEWS247 ΣΤΙΣ 26/3/2016 ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΝΑ ΡΕΜΠΕΛΟΥ ΒΑΣΙΖΟΜΕΝΟ ΣΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΜΟΥ.